Stabilirea obiectivelor și progresul succesului tău

Postat 16 februarie 2021


Dicționarul englez (Merriam-Webster) definește „scopul” ca fiind „sfârșitul spre care este direcționat fiecare efort.” Cuvântul cheie este „efort”. Obiectivele se realizează prin muncă. De cele mai multe ori o muncă grea, obositoare, de tipul nu-mai-vreau-să-fac-asta, care durează o perioadă lungă de timp. Dar merită întotdeauna când luptăm pentru noi înșine și pentru sănătatea noastră.

Așadar, cum ne alegem obiectivele știind că ne așteaptă o muncă grea?

Definește-ți obiectivele

Sylvia Plath a scris odată: „E foarte posibil ca atunci când ne dorind totul să fim periculos de aproape de a nu ne dori nimic.” Este destul de simplu să te uiți la cineva precum Chris Hemsworth sau Jennifer Lopez și să spui: „Asta e. Așa vreau să arăt.” Nu numai că este o modalitate greșită de a-ți stabili un obiectiv, ci, mai mult decât atât, sunt ignorate toate eforturile depuse de aceste persoane, plus poziția socio-economică care le oferă un anumit nivel de trai. Este nerealist.

Primul lucru pe care trebuie să-l faci când îți setezi obiectivele: fă-le realiste și realizabile. Desigur, stabilește-ți obiective mari, dar nu uita că obiectivele mari sunt atinse datorită a sute de obiective mai mici.

Iată cum arată 3 obiective mari:

1.
Slăbește 20 kg
2.
Dormi regulat 8 ore pe noapte
3.
Tratează bolile fizice prin dietă

Cum să-ți construiești un obiectiv

Acum că ți-ai definit marile obiective, atinge-le urmărind obiective mai mici. Iată ce vreau să spun prin asta:

Dacă vrei să slăbești 20 de kilograme, urmărește mai întâi să slăbești 2. Și odată ce ai pierdut acele două, urmărește să mai pierzi două. Dacă mergi treizeci de minute/zi pentru a pierde primele două, urmărește să mergi timp de patruzeci și cinci minute/zi pentru a pierde următoarele două. Crește-ți eforturile cu cât te apropii de țintă.
Dacă vrei să dormi 8 ore pe noapte, primul obiectiv înseamnă să hotărăști la ce oră trebuie să te trezești în fiecare zi. Setează alarma chiar și în zilele în care poți dormi mai mult și ridică-te din pat la aceeași oră. Odată ce s-a înrădăcinat acest lucru în rutina ta, calculează înapoi opt ore și încearcă să te încadrezi într-un program.
Dacă vrei să schimbi dieta în mod dramatic, nu tăia simultan toți carbohidrații, lactatele, glutenul, zahărul, porumbul sau orice altceva legat de boala ta. Mai întâi, adaptează-te la un stil de viață fără zahăr. Apoi continuă cu următoarea etapă. Creșterea este treptată.

De ce să folosești această metodă?

Scopul este să-ți transformi obiectivele într-un obicei, ca mai apoi să-ți poți forma un nou stil de viață. O metodă de a „păcăli” sau „a convinge” biologic corpul nostru în acest sens constă în eliberarea dopaminei. Când ne atingem obiectivele, creierul nostru eliberează dopamină ca răspuns la plăcere. Deci, atunci când atingem sute de obiective mai mici cu scopul de a ajunge la unul mai mare, suntem încurajați să continuăm efortul decât să renunțăm, fiind dezamăgiți de noi înșine pentru că nu reușim să atingem repede un obiectiv mare.

Amintește-ți: vei avea succes! Vei reuși!

Progresul succesului tău

Acum că obiectivele tale au fost stabilite, cum îți poți măsura succesul pe parcurs? Pentru unele obiective este destul de ușor. Să verificăm obiectivele noastre din ultima postare:

1.
numărul de pe cântar a scăzut
2.
dormi regulat 8 ore
3.
nu ai mai consumat lactate de șase luni

Dar încearcă să mergi profund de atât. Un obiectiv atins ne schimbă perspectiva asupra lumii, a vieții și a propriei persoane.

Pablo Picasso a spus odată că „obiectivele noastre nu pot fi atinse decât printr-un plan, în care trebuie să credem cu fervoare și trebuie să luăm decizii serioase. Nu există altă cale spre succes.”

Definește-ți succesul

Așa cum trebuie să ne definim obiectivele, trebuie să ne definim și succesul. Dorința de a pierde 20 de kilograme este un obiectiv admirabil și realizabil, dar ce îți va aduce succesul de a slăbi 20 de kg?

Poate să alergi un maraton de 5 km cu cel mai bun prieten al tău? Să-ți crești încrederea în tine și să-ți schimbi cariera? Să colaborezi cu medicul tău pentru a-ți trata diabetul în curs de dezvoltare prin exerciții fizice și dietă?

Definirea succesului constă în căutarea profundă a adevărului. Este vorba despre identificarea miezului problemei, care poate fi dificil de confruntat. Un lucru pe care oamenii nu îl iau în considerare este faptul că este incredibil de greu să ne confruntăm cu succesul, pentru că adesea este legat de înfruntarea temerilor noastre.

Înfruntă-ți teama

Prieten drag, poți face asta. Cu toții ne confruntăm cu lucruri pe care trebuie să le stabilim ca obiective de învins. Cu toții ne simțim descurajați și singuri. Dar nu suntem singuri.

Una dintre cele mai bune modalități de a-ți măsura succesul este de a avea persoane în jurul tău care să te tragă la răspundere cu dragoste, care să te susțină și să te însoțească în călătoria ta de a-ți învinge temerile și de a-ți atinge obiectivele. Nu va fi ușor, dar cei dragi te vor susține, pentru că își doresc la fel de mult ca și tine să reușești, fie că este vorba de soțul tău, fratele, părinții sau cel mai bun prieten.

Campionul olimpic, Michael Phelps, crede și el acest lucru: „Cred că obiectivele nu ar trebui să fie niciodată ușor de atins. Ele ar trebui să te facă să lucrezi, chiar dacă sunt inconfortabile în acel moment."

Cel mai important lucru: Nu renunța!

O regulă importantă pentru atingerea obiectivelor tale este răbdarea - ai nevoie de 4 săptămâni pentru a observa schimbări în tine, de 8 săptămâni ca cei mai apropiați să poată observa aceste schimbări și de 12 săptămâni pentru ca cei din jur să observe. Ești într-o călătorie de durată. Ai încredere în cei care te susțin.

Obiectivele și succesul sunt mai mult decât ceea ce vezi în oglindă. Sunt despre felul în care te simți și despre rezistența psihică pe care ai dezvoltat-o pe parcurs.

Dar, de asemenea, fii blând cu tine. Nu suntem supereroi. În unele zile este posibil să fii prea obosit sau bolnav pentru a merge la sală. În unele nopți, poate vei ieși cu prietenii în oraș și vei pierde ora programată pentru culcare ca să ai cele 8 ore de somn. În unele zile, înghețata pare foarte delicioasă și mănânci o cupă. Nu te descuraja. Ridică-te, mergi mai departe, nu renunța!

„Să trăiești fără obiective e mult mai distractiv, dar e valabil pe termen scurt. Totuși, am observat că cei care duc un lucru la bun sfârșit, cei care conduc, se dezvoltă și au un impact.. toți acești oameni au obiective.” - Seth Godin


Comentariile sunt închise la această postare.