5 cele mai bune alimente pentru sănătatea tiroidei

Postat 17 noiembrie 2020


Tiroida ta este o glandă hormonală importantă care reglează hormonii tiroidieni din corpul tău. Tiroida este responsabilă de repararea celulelor, dezvoltarea lor și de metabolismul general al corpului. Dacă ai gușă (o tiroidă mărită) sau recunoști simptomele unei tiroide subactive, atunci trebuie să discuți cu medicul tău despre opțiunile pe care le ai.

Simptomele unei tiroide subactive

Hipotiroidismul (cunoscut și sub denumirea de tiroidă subactivă) apare atunci când glandă tiroidă nu produce suficienți hormoni tiroidieni. O tiroidă subactivă poate duce la boli de inimă, obezitate și alte probleme de sănătate.
Simptomele unei tiroide subactive (dar nu se limitează la): 1

Depresie
Constipație
Oboseală
Dureri în corp
Menstruații neregulate
Căderea părului
Minte încețoșată
Simptomele unei tiroide hiperactive

Hipertiroidismul are simptome asemănătoare cu cele ale unei tiroide hipoactive, dar o tiroidă hiperactivă are și următoarele simptome (dar nu se limitează la):

Insomnie
Bătăi neregulate ale inimii
Pierdere în greutate
Guşă
Iritabilitate

Există tratamente pe care ți le poate recomanda medicul tău, însă încercarea unei abordări naturale, prin alimentație, este o variantă excelentă a tratamentelor actuale.

Iată cele mai bune 5 alimente pe care le poți încerca și care îți vor susține sănătatea tiroidei

Fructele de mare

Fructele de mare pot fi un mare stimulator al sănătății tiroidei. Fructele de mare conțin iod și sunt o modalitate excelentă de a-ți ajuta tiroida. Întrucât organismul nu produce iod în mod natural, acesta trebuie luat din alimente. Fructele de mare care conțin iod sunt:

Algele
Peştele
Creveții

Nu trebuie să mănânci fructe de mare la fiecare masă ca să obții dintr-odată cantitatea de iod necesară. Începe prin a mânca pește de câteva ori pe săptămână și urmărește dacă simți îmbunătățiri ale simptomelor.

Nuci

Fructele oleaginoase sunt o gustare excelentă, dar și o sursă excelentă de seleniu. Seleniul nu numai că este un puternic antioxidant, dar poate ajuta la reducerea nivelului de anticorpi tiroidieni din organism pentru a menține un echilibru hormonal. Deficitul de seleniu afectează buna funcționare a tiroidei. Cu toate acestea, înainte de a lua orice tip de suplimente cu seleniu, trebuie să discuți cu medicul tău pentru a te asigura că primești doza potrivită. 2

Legumele crucifere

Fii foarte atent cu legumele crucifere! Când tratezi o tiroidă hiperactivă, legumele crucifere nu reprezintă o problemă. Însă dacă ai fost diagnosticat cu tiroidă subactivă, legumele crucifere trebuie consumate doar gătite. 4

Alimente bogate in fier

Nivelul scăzut de fier este legat de o tiroidă nesănătoasă. De asemenea, ai nevoie de fier pentru a facilita răspândirea celulelor roșii din sânge prin tot corpul. Poți obține fier din diferite surse de hrană, cum ar fi năutul, cerealele fortificate, ciocolata neagră și fasolea. Fierul ajută tiroida să își îndeplinească funcțiile de bază, așa că asigură-te că incluzi suficient fier în alimentația ta zilnică. 3

Ouăle

Ouăle sunt printre cele mai bune pentru problemele tiroidiene, pentru că ele conțin atât iod, cât și seleniu. Ouăle sunt ieftine, gustoase și ușor de gătit. Adăugarea unui ou fiert la micul dejun sau la gustarea dintre mese este o modalitate excelentă de a obține o porție în plus de iod și seleniu.

Dacă încă nu ești sigur ce alimente ar trebui să consumi pentru a-ți ajuta tiroida, mergi cu analizele de sânge la medicul tău. El îți va spune ce nutrienți trebuie să incluzi mai mult în dieta ta. Amintește-ți, sănătatea tiroidei nu înseamnă doar includerea unor alimente în dieta ta, ci eliminarea celor dăunătoare este la fel de importantă.

Evită:

Hrana procesată
Băuturile carbogazoase sau Cola
Alcoolul
Fructele cu un conținut bogat de zahăr

Eliminarea alimentelor din lista de mai sus și încorporarea celor mai bune 5 alimente pentru sănătatea tiroidei îți vor asigura o viață mai ușoară și o îmbunătățire vizibilă a simptomelor.


Postări asemănătoare


Comentariile sunt închise la această postare.